Schadeclaim
Heeft u schade opgelopen en bent u van mening dat de gemeente Zuidplas daarvoor verantwoordelijk is, dan kunt u de gemeente aansprakelijk stellen en een schadeclaim indienen.
Wat moet ik doen?
Als u de gemeente aansprakelijk stelt, dan rust op u de bewijslast. Met andere woorden: u moet aantonen dat de gemeente onrechtmatig heeft gehandeld, op grond waarvan de gemeente aansprakelijk is voor de door u geleden schade.
Voor het online indienen van uw schadeclaim heeft u DigiD nodig (inwoners) of eHerkenning (voor organisaties).
Hoe werkt het?
Voor het behandelen van uw schadeclaim hebben wij de volgende gegevens van u nodig:
- Uw adres, e-mailadres en telefoonnummer
- Datum en tijdstip van het voorval
- De precieze plek waar het gebeurde (exacte locatie)
- Foto’s van de locatie, de schade en de oorzaak
- Een duidelijke omschrijving, waarin u uitlegt hoe de schade ontstond en waarom u van mening bent dat de gemeente aansprakelijk is
- De hoogte van het schadebedrag (aankoopgegevens, nota’s, offertes)
- Adresgegevens van uw verzekeringsmaatschappij
- Eerdere communicatie die u over de schade en/of de schade-uitkering met uw verzekeringsmaatschappij heeft gevoerd
- Eventueel, een proces-verbaal van de politie
- Eventueel, ondertekende getuigenverklaring(en) met contactgegevens van de getuigen.
Wees zo compleet mogelijk, hoe meer informatie wij hebben over uw schadeclaim hoe beter wij deze kunnen behandelen.