Melding openbare verlichting
Een defect aan de openbare verlichting (straatverlichting, lantaarnpaal, lichtmast), kunt u via het formulier 'Melding openbare verlichting' doorgeven. Correct werkende openbare verlichting is belangrijk voor onder andere de sociale veiligheid, verkeersveiligheid en de leefbaarheid van onze gemeente.
Wat moet ik doen
Geef het defect aan ons door via de knop 'Melding openbare verlichting'. Wij vragen u dan om een aantal gegevens zodat wij weten waar de defecte lichtmast zich bevindt (straatnaam, nummer op de lantaarnpaal, type defect enz.).
Wilt u op de hoogte worden gehouden van de afhandeling/status van uw melding? Dan vragen wij u ook om een aantal persoonsgegevens, deze gegevens worden uitsluitend gebruikt om u te informeren over dat status van uw melding.
Hoe lang duurt het
Hoe lang het duurt voordat de lichtmast gerepareerd kan worden, hangt af van de oorzaak. Dit beoordelen wij op basis van de melding.
- Kapotte lamp: een kapotte lamp wordt meestal binnen 10 werkdagen hersteld
- Schade aan lantaarnpaal/mast (aanrijding of vandalisme) worden op dezelfde dag van de melding bij een:
- onveilige situatie meteen verwijderd
- veilige situatie zo recht mogelijk geplaatst tot het moment van vervanging
Vervanging vindt in beide gevallen plaats binnen 2 weken. Speciale masten en/of armaturen worden naar verwachting binnen 6 weken vervangen.
- Kabel- of netwerkstoring in eigendom van:
- De gemeente worden binnen maximaal 5 werkdagen verholpen
- Stedin of Liander worden direct doorgegeven aan de betreffende netbeheerder. Deze worden meestal binnen 5 werkdagen verholpen
Complexe storingen kunnen langer duren. Als de grond bevroren is kunnen kabelwerkzaamheden niet plaatsvinden en duurt het oplossen van de storing dus langer.